Sarokfájdalom

A sarok leterheltsége

Az emberi lábfejet 26 csont építi fel, közülük a sarokcsont a legnagyobb. A sarok feladata, hogy biztosítsa a támasztékot a test súlyának, éppen ezért a sarkunk minden egyes lépésünknél komoly behatásnak van kitéve. A szakértők szerint járáskor a testsúly 1.25-szöröse, futáskor a 2.75-szöröse nehezedik a lábunkra. Éppen ezért túlsúly esetén ez a terület sokkal sérülékenyebb.

Sarokfájdalom lehetséges okai:

Sarokfájdalmak jelentős része mechanikai okok miatt következik be, de számos betegség is meghúzódhat a háttérben.  (izom megerőltetés, ínszalag problémák, gyulladások – pl: tömlőgyulladás; ritkábban szisztémás gyulladásos betegségek, anyagcsere betegségek (pl: köszvény) válthatják ki, a fájdalmat duzzanat, nyomásérzékenység kísérheti.)

A két leggyakoribb ok a Plantar Fascilitis a köznyelvben: talpi bőnye gyulladás, illetve a sarokcsont kinövés.

Talpi bőnye: (fascia plantaris) egy erős kötőszövetes lemez, amely a saroktól a lábközépcsontok (lábujjak tövéig) húzódik. Fontos szerepe van a talpboltozatok megtartásában. Nem megfelelő funkció esetén nem lehet terhelni az lábakat.

A talpi fascia egyik fő feladata a lépés által keltett “becsapódási rezgés” csillapítása. Ebben a rugalmassága a legfontosabb.

A talpi bőnye túlterhelés vagy egyenetlen terhelés esetén begyulladhat, lassan megvastagodhat. Szövődménye lehet az úgynevezett sarkantyú sarok, de a kettő nem mindig jár együtt.

Sarokcsont kinövés: (Sarkantyúsarok) sarokcsonton megjelenő csontfelrakódást (kinövést) jelent. Ott fordul elő, ahol a szalagok, inak a sarokcsonthoz tapadnak. Hátul az Achilles-ín, a sarok talpi részén a talpboltozatot tartó szalagok tapadnak. A csontfelrakódást krónikus gyulladás váltja ki.

 A sarokfájdalom kezelési lehetőségei:

A fő szempont a gyulladásban lévő terület tehermentesítése, hogy a regenerálódás minél előbb bekövetkezhessen.

A talp tehermentesítésére talpbetétek, sarokemelők használata.

Érdemes leadni az esetleges túlsúlyból, hogy a terhelés kisebb legyen, amely a lábunkat érinti.

Nyújtó gyakorlatok, amelyek a lábfej hátrafeszítésére épülnek

Sportolás előtt mindig melegítsünk be alaposan, ezzel jelentősen csökkenthető a sarkat érő terhelés erőssége

Megfelelő cipő választása hétköznapokra és a sportoláshoz is! A túl magas és túl lapos talpú cipők kerülése.

 

 

Hírlevél feliratkozás

Qmed labléc

A Qmed márka a MEYRA csoport saját márkája, mely Európa számos országában vezető gyógyászati segédeszköz gyártó és forgalmazó cégeket tömörít. A Meyra csoport magyarországi leányvállalata a Rehab Zrt. a Qmed márka kizárólagos hazai forgalmazója. 

 
Cookie beállítások

2000 Szentendre, Kalászi út 3

06-26-886-288

qmedinfo@rehabrt.hu

A böngészőjében cookie-kat (adatfájlokat) tárolunk a felhasználói élmény javítása érdekében. További információk

Kosár tartalma

Vásároljon még 20 000 Ft értékben az ingyenes házhozszállításhoz
Vásároljon még 20 000 Ft értékben az ingyenes házhozszállításhoz
Tovább a kosárhoz